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Changelog System

Dies ist das Changelog von openmobilitydata.swiss.

Known Issues

  • In einigen fällen gibt es im Bereich LEX Linienbezeichnungen wie „L3_4“. Diese erhalten wir von der SNCF und sind falsch. Leider können wir das selber nicht ändern und müssen warten, bis die SNCF das Problem gelöst hat. Behebungsdatum: Unbekannt.

20.06.2022

  • Das Cookbook wurde aktualisiert. Aktuell sind die Änderungen nur in der Deutschen Version zugänglich. // EN: The cookbook was updated. The changes are currently only available in German. Other languages to be added soon.
  • The News section was adapted to include this changelog to provide better transparency of the changes on the website.
  • Older release notes have been merged with this page.
  • Some unreachable and obsolete websites have been removed.

14.6.2022

  • PROD instance has been updated to EFA Version 10.5. Most important change is that all XML text tags contain now an xml:lang tag. E.g. <ojp:Text xml:lang=“de“>. The desired  language can be requestet by adding following lines in the <ServiceRequest>:
    <ServiceRequestContext>
    <Language>de</Language>
    </ServiceRequestContext>
    Available language tags are: de, fr, it, en

9.6.2022

  • Pages referring to the „Bahnstellen“/“train station“ data set have been removed as the data item is obsolete.

2.5.2022

  • OJP Requests are validated agains the XSD. Not valid Requests are no longer served. This may cause in errors, if Requests are not valid.

17.2.2021

  • Problem bei La Gottaz gelöst. Es gab beim Fusswegrouting.
  • Das Matching zwischen Echtzeit und Fahrplan wurden verbessert. Jetzt werden auch Fahrten berücksichtigt, die nicht beim FahrtStart-Ende übereinstimmen.

3.2.2021

  • GTFS Static: Die Dateinamen enthalten neu „_hh-mm“.

22.1.2021

  • Die Namen von S-Bahnen waren irrtümlich z.T. auf S1 gestellt worden. Dies wurde korrigiert mit einer neuen Version von GTFS Static. GTFS-RT wurde sofort aktiviert für das neue Static.

21.1.2021

  • In der Datenaktivierung von gestern haben viele Zugfahrten gefehlt (ca. 100 S-Bahn-Linien). Das Problem wurde korrigiert mit einem neuen GTFS Static (https://opentransportdata.swiss/de/dataset/timetable-2021-gtfs2020) und einer sofortigen Aktivierung in der Echtzeit. D.h. das neue Static muss für das GTFS-RT geladen werden. OJP2020 und TRIAS2020 liefern damit auch wieder die korrekten Ergebnisse.
  • NumberOfResults wird im Server nicht immer perfekt eingehalten. Wenn eine „Gruppe“ von Antworten mit gleicher Wahrscheinlichkeit angeschnitten wird, so wird die vollständige Gruppe zurückgeliefert, egal was angegeben wurde. Beispiel: Die Anfrage im LocationInformationRequest „St. Gallen, Haggen“ liefert zwei Stops zurück: „St. Gallen, Haggen“ und „St. Gallen Haggen“. D.h. es immer mit einem ResultSet zur rechnen.
    Anfragebeispiel:

20.1.2021

  • Mit der Aktivierung der neuen Daten am nächsten Mittwoch 20.01.2021 (GTFS-S morgens um 09:00, GTFS-R und OJP am Nachmittag um 14:00) werden die Pseudo-Haltestellen gemäss „neuem Verhalten“ gesendet. Aktuelles Verhalten:
    ****************
    GTFS-S: Bahn-2000-Strecke wird normal gesendet
    GTFS-R: Bahn-2000-Strecke wird gesendet mit „ScheduleRelationship“: „Skipped“
    OJPTripDelivery ohne Echtzeit: StopPointRef 132 wie normaler Halt
    OJPTripDelivery mit Echtzeit: StopPointRef 132 mit NotServicedStop=trueneues Verhalten:
    **************
    GTFS-S: Bahn-2000-Strecke wird nicht mehr gesendet
    GTFS-R: Bahn-2000-Strecke wird nicht mehr gesendet
    OJPTripDelivery mit und ohne Echtzeit: Bahn-2000-Strecke wird nicht mehr gesendet (nur noch als Location in TripResponseContext)

22.05.2017

  • Features. The main new features are:
    • GTFS RT
    • Extensions in GTFS Static (agency.txt)
    • ZVV Real-Time: With the connection of the partner „ZVV“ various transport companies were connected, including PAG for the region of Zurich. Not all lines are available. Only these, which have a sufficiently good data quality. An overview of all Transport Agencies with real-time can be found here: https://opentransportdata.swiss/de/dataset/go-realtime
  • Enhancements:
    • Departure / arrival schedule: For trains with undefined delays, the journey is marked as unsupervised.
    • Federation Opendata.swiss
  • Fixes:
    • Incomplete departure table / track information
    • Incomplete data on extracts
  • Known issues and problems. Within this release there are these known issues within the platform that will be resolved in a future release:
    • The sorting of the files is partly not yet optimal. We advise you to use the permalink.

27.01.2017

  • These release notes contain valuable information on the latest features and improvements in this release of the Open Data Platform Swiss Public Transport. The new version is online since today 10 AM:
    • First version of track information
    • Subscribing service to datasets
    • User self-administration
    • API-Explorer: https://opentransportdata.swiss/explorer/
    • Enhancements:
      • Red bar on homepage in case of disruptions Mobile view enhancements Various cookbook updates Language adjustments  Discourse also available in Cookbook
      • Didok File column country_code added HRDF Adaptations: The file UMSTEIGZ is supplied twice:
      • Once without traffic number (as before)
      • Once with traffic tag number (new file)
      • More information about HRDF is attached and here available: https://opentransportdata.swiss/en/cookbook/hafas-rohdaten-format-hrdf/
    • Fixes:
      • X axis in the developer dashboard shows the data in the correct order Fixed UTF-8 problems with data explorer „Last updated“ for datasets now corresponds to the truth
    • Known issues and problems. Within this release there are these known issues within the product that will be resolved in a future release:
      • The real-time data, which are delivered via VDV interfaces, are not output yet in seconds
      • The handling of the track data will be optimized
      • Some detail optimization in the data will be done